23948sdkhjf

Rekordförtroende för livsmedelsbranschen

Nio av tio har stort förtroende för branschen.

Sedan 2013 har Livsmedelsföretagen mätt svenskarnas förtroende för industrin och den senaste mätningen är ett rekord där hela 89 procent av de tillfrågade säger att de har "mycket eller ganska stort förtroende" för den svenska livsmedelsindustrin.

Sedan mätningarna började i februari 2013 har trenden stadigt pekat uppåt, från 63 procent till dagens 89 procent. Förra mätningen i november förra året visade på ett förtroende som låg på 87 procent.

– Våra 800 medlemsföretag vet att konsumenternas förtroende är en färskvara och något som man måste förtjäna om och om igen. Därför tar de frågor om säkerhet, kvalitet och pålitlighet på allra största allvar. Och att döma av resultatet i undersökningen så lönar det sig, säger Björn Hellman, vd på Livsmedelsföretagen i en kommentar.

Undersökningen genomfördes i oktober-november av Demoskop och totalt genomfördes 1 011 intervjuer.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Efter Lidls prisutspel – Matpriskollen listar varorna
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109