23948sdkhjf

Ny organisation hos Coop Online – hon blir ny chef

Coop sjösätter en stor omnisatsning och hämtar ny onlinechef från Telia när Catrin Folkesson lämnar.

Coop omorganiserar genom att genom att ytterligare utöka affärsområdet Försäljning till att ta ansvar för Coop Online, tillsammans med Coops butiksformat Coop och Stora Coop. Det innebär att all central kompetens inom e-handeln samlas i affärsområdet försäljning med ett tydligt uppdrag att fokusera på det samlade kunderbjudandet. Därmed intensifieras samarbetet mellan e-handel och fysisk försäljning.

Coop tar nu nästa steg i utvecklingen av vår onlineaffär. Vi har genom att verksamheten tidigare drivits i ett eget bolag gjort tunga strukturinvesteringar som till exempel en ny e-handelsplattform. Genom den nya organisationen sätter vi samma kundfokus på Coop Online som vi gör på Coop och Stora Coop. Coop Online får nu ett tydligt uppdrag att öka försäljningen och driva utvecklingen av omni, säger Magnus Johansson, vd för Coop Sverige, i en kommentar.

I samband med organisationsförändringen lämnar Catrin Folkesson i dag sin roll som affärsområdeschef för Online i Coop Sverige och vd för Coop Online AB.

Jag vill tacka Catrin som har skapat de förutsättningar som möjliggör för oss att ta nästa steg. Hon har ökat takten i vår e-handel betydligt, genom att utveckla vår digitala butik, erbjudandet, knyta e-handeln närmare de fysiska butikerna med vårt hämta-koncept samt byggt upp den kompetens som behövs för att driva den här utvecklingen vidare, säger Magnus Johansson.

Den nya organisationen träder i kraft 1 april och i samband med förändringen har Sara Mundt-Petersen utsetts till ny chef för Coop Online. Hon kommer närmast från Telia och rollen som Head of Customer Value Management. Hon har också ansvarat för kundrelationer på TUI och varit CRM-ansvarig på både Coop och mobiloperatören 3.

Jag är otroligt glad över att komma tillbaka till Coop och ser fram mot att vidareutveckla vårt online-erbjudande. Med vår kund- och omnistrategi kommer vi få fler och mer lojala kunder både i våra digitala kanaler och i våra fysiska butiker, säger Sara Mundt-Petersen.

Sara Mundt-Petersen kommer att rapportera till Jonatan Tullberg, affärsområdesdirektör Försäljning.

Jag är glad att Sara Mundt-Petersen kommer att fortsätta driva den här utvecklingen som ny chef för Online. Hon har en lång erfarenhet från att driva både försäljning och lojalitet, säger Magnus Johansson vd Coop Sverige.

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078