Under årets första 17 veckor hade Icas fyra profiler över 3 900 rikskampanjer vilket motsvarar samma nivå som under 2019. Under de två senaste veckorna, 18 och 19, minskade däremot de annonserade rikskampanjerna med 30 procent jämfört med fjolåret.
På profilnivå ser minskningen ut enligt följande:
Maxi: -32%Kvantum: -31%Supermarket: -33%Nära: -24...
Ica drar i handbromsen och byter taktik – minskar kampanjerna med 30 procent
”Kan man locka in lika många kunder och ändå sälja till ordinarie pris så ökar man så klart lönsamheten”, säger Ulf Mazur, grundare av Matpriskollen.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration