23948sdkhjf

Ica drar i handbromsen och byter taktik – minskar kampanjerna med 30 procent

”Kan man locka in lika många kunder och ändå sälja till ordinarie pris så ökar man så klart lönsamheten”, säger Ulf Mazur, grundare av Matpriskollen.
Under årets första 17 veckor hade Icas fyra profiler över 3 900 rikskampanjer vilket motsvarar samma nivå som under 2019. Under de två senaste veckorna, 18 och 19, minskade däremot de annonserade rikskampanjerna med 30 procent jämfört med fjolåret.

På profilnivå ser minskningen ut enligt följande: Maxi: -32% Kvantum: -31% Supermarket: -33% När...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Affärslösning
Få ett skräddarsytt erbjudande till din arbetsplats
Läs mer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.079