23948sdkhjf

Ica drar i handbromsen och byter taktik – minskar kampanjerna med 30 procent

”Kan man locka in lika många kunder och ändå sälja till ordinarie pris så ökar man så klart lönsamheten”, säger Ulf Mazur, grundare av Matpriskollen.
Under årets första 17 veckor hade Icas fyra profiler över 3 900 rikskampanjer vilket motsvarar samma nivå som under 2019. Under de två senaste veckorna, 18 och 19, minskade däremot de annonserade rikskampanjerna med 30 procent jämfört med fjolåret.

På profilnivå ser minskningen ut enligt följande:

Maxi: -32%Kvantum: -31%Supermarket: -33%Nära: -24...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093