23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Ica fortsätter att sänka kampanjtrycket

Grönsakskampanjer var populärast förra veckan, visar veckans granskning av kedjornas dr-kampanjer. Ulf Mazur på Matpriskollen fokuserar dock i första hand på Icas minskning av kampanjtrycket, i synnerhet för emv.

Vädret och corona ställer till det en del, men helt klart är att Ica fortsätter att sänka kampanjtrycket. Förra veckan registrerade Matpriskollen 41procent färre rikskampanjer på Ica Maxi mot samma vecka föregående år. Totalt för Icas fyra profiler var det -36 procent färre kampanjer vecka 20 jämför med förra året.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web04