23948sdkhjf

Skarpnäcksbutiken öppnade upp kundvarvet

Tillsammans med Storesupport ägnade Hemköp Skarpnäck fyra veckor åt att bygga om hela butikens kundvarv 

Läs också: Hemköp ökar utrullningen av e-handel – 20 butiker på gång

– Vi har gjort det mer öppet för kunderna och lagt till ett nytt kort kundvarv. Det är nu mer sortimentsmässigt med bröd och kakor på sin plats och torrvaror på sin. Sen har vi öppnat upp framme vid kassorna och vridit skeppet lite så man släpper på trängseln, säger Johnny Johansson Rova, butikschef på Hemköp Skarpnäck till Fri Köpenskap.

Senast butiken byggdes om var för sex år sedan och 

– Det har funkat jättebra, kunderna är mycket glada och vi har fått väldigt bra respons. Det är klart att det blir lite fler frågor i början om var vissa produkter finns när de är ovana, säger Johnny Johansson Rova.

Att butiken blir öppnare och trängseln minskar är uppskattat, inte minst i dessa tider där många uppmanas att hålla avståndet.

– Man tänker ju i de banorna nu när man är mitt upp i det här med corona, men vi ville ha det så här även innan med fler öppna ytor, säger Johnny Johansson Rova

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094