23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svenskmärkning satsar stort på butikskommunikation

Svenskmärkning kommer under hösten att gå på offensiven med butikskommunikation för att ytterligare främja svenska produkter på hyllorna.

– Vi har ett nytt kommunikationsmaterial som har butiktestats under våren och nu erbjuds brett till butiker och företag. Vår enkla uppmaning är passa på att beställa hem material. I vecka 41 satsar vi dessutom på en Från Sverige-vecka i butik. Då är det extra bra att ha skyltat upp svenska varor, säger Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig, Svenskmärkning i en kommentar.

Just nu satsas det extra mycket på butiksmaterial i butikerna och införsäljning av butiksmaterial samt hjälp med uppsättning är i full gång för start med uppskyltning under vecka 38.

Från Sverige bjuder även in till en pilotvecka som går under namnet "Handla utmärkt" mellan 3-11 oktober där syftet är att visa det stora utbudet av märkta produkter i butik.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109