23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kraftigt ökad försäljning för Ocado

Brittiska Ocado, som säljer livsmedel online, ökade under perioden juni-augusti sin försäljning med över 50 procent till drygt 587 miljoner pund (motsvarande cirka 6,6 miljarder kronor).

Det skriver BBC.

Förutom coronapandemin bidrog även det faktum att företaget i september växlade till att leverera produkter från Marks & Spencer. Men starten blev inte okomplicerad då Ocado tvingades radera vissa order på grund av hög kundbelastning.

Lanseringsdagen, den 1 september, blev Ocados största dag hittills sett till lagda beställningar. Den genomsnittliga kundkorgen ska också ha ökat femfaldigt, sedan bolaget började leverera Marks & Spencers varor.

Ocado räknar med att för innevarande år ha ett underliggande resultat på 40 miljoner pund.

Nätmatjätten har också skrivit kontrakt med flera stora livsmedelskedjor runt om i världen om att bygga robotiserade e-handelslager, däribland Ica i Sverige. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|