23948sdkhjf

Matkomfort utvecklar Kockens val till webbutik

Matkomfort har sedan i mars genomfört ett testprojekt. Kunderna har varje vecka kunnat köpa till en vara eller produkt, kallad Kockens val, till sin matkasse. Det har blivit så uppskattat att matkasseföretaget bestämt sig för att utveckla utbudet och öppna en permanent webbutik.

Det handlar inte om en fullsortimentsbutik på nätet utan om säsongsanpassade kampanjer och exklusivt utvalda produkter. Matkomfort beskriver satsningen som den bästa och minsta webbutik som går att hitta. Varorna distribueras på söndagar med de ordinarie leveranserna.

– Det kommer fortfarande vara ”Kockens val”, alltså bara varor och produkter som jag själv gillar och använder i köket, förklarar Henrik Isaksson, kock och grundare.

Lanseringen är planerad till den 1 oktober. Samtidigt startar Matkomfort en ny kundklubb och kickar igång ett nytt samarbete med ostbutiken Androuet.

Matkomfort är en av tre finalister i kategorin Årets matinspiration på Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062