23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop lanserar nytt shop-in-shop-koncept

Coop öppnar ett nytt shop-in-shop koncept tillsammans med den nystartade matkonceptutvecklaren Happy Tokyo.

Först ut är Stora Coop Arninge och därefter kommer konceptet att lanseras i fem andra Coop-butiker under hösten. På sikt är ambitionen att bredda till ännu fler butiker.

– Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor på Coop Sverige i en kommentar.

Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo som erbjuder ett varierat utbud från det asiatiska köket.

– Vi har flera nya färska matkoncept på gång och är glada att presentera Happy Tokyo. Det intressanta är att de kan erbjuda ett bredare sortiment än traditionella sushi-corners vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop Sverige Inköp & Kategori.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|