23948sdkhjf

Hemköp belönar hållbarhet i nytt kundprogram

Hemköp lanserar nu sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp och samtidigt en satsning för att premiera hållbara val.

Utöver poäng för alla inköp ger det nya programmet även extra poäng för handlingar som är positiva för klimatet och den egna hälsan, något som kedjan är först i branschen med, enligt ett pressmeddelande.

Från i dag, den 5 oktober, får medlemmar nu även extra poäng för hållbara val som att handla färska frukter och grönsaker eller gå över till digitala kvitton. Ambitionen är att Hemköp ska bidra till att halvera konsumenter­nas klimatpåverkan från livsmedelskonsumtion till 2030.

– På Hemköp har vi sedan länge arbetat ambitiöst med hållbarhetsfrågor och när vi nu lanserar en ny kundklubb vill vi också engagera våra kunder. Genom kundklubben gör vi det roligt, enkelt och inte minst ekonomiskt fördelaktigt att ställa om sin konsumtion för ett bättre klimat och en bättre hälsa, något vi i undersökningar sett att kunderna önskar, säger Simone Margulies, vd på Hemköp.

– Med nya Klubb Hemköp går vi före och omdefinierar vad en kundklubb kan vara, nämligen ett verktyg för verklig positiv förändring. Med personliga erbjudanden och extra poäng guidar och uppmuntrar vi kundernas hållbara handlingar, säger Marcus Nyman, ansvarig för Klubb Hemköp.

Nya Klubb Hemköp ersätter det tidigare lojalitetsprogrammet Bonuskundsprogrammet. Alla medlemmar behåller sitt medlemskap och får med Klubb Hemköp nya förmåner såsom personliga erbjudanden och möjlighet att behålla sin bonusnivå i fyra månader.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096