23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kött är den röda tråden för Majsan Pense

Hon kämpade mot det konsumentpackade köttet, för att senare leda införandet av det på Coop. Hon tar ställning för det svenska köttet, samtidigt som hon under många år jobbade med import.

Hon har utbildat fler än de flesta i köttkunskap, och har uppnått legendarstatus i köttbranschen.

1. Vad har du fokuserat på hittills?

Jag har jobbat med råvaruinköpen för att säkerställa och öka vår svenskandel och med kompetenshöjning i våra butiker. Att förstå konsument är viktigt där tar vi hjälp av vår avdelning för konsumentinsikt. Ett annat fokusområde har varit att det importerade köttet uppfyller våra högt ställda krav på djuromsorg och antibiotikaanvändning.

2. Vad är viktigast just nu?

– Att försöka få ett sortiment och erbjudande som är anpassat efter de enskilda butikernas behov.

Vi är ett så långt land att vi måste jobba hårdare med att erbjudandet i just den regionen eller orten, passar konsumenterna där.

3. Vad händer inom 5 år?

– Förutom att vi behöver säkra svensk köttråvara krävs produktutveckling som attraherar den yngre generationen och möter framtidens konsument.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172