23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nu är Lidl fjärde största kedjan i Sverige – passerat Bergendahls

Lidl har gått på offensiven i Sverige och Bergendahls har backat. Det framgår när man jämför marknadsandelar på den svenska marknaden. 

Den svenska dagligvarumarknaden ändras inte över en natt och de stora aktörerna håller fortfarande hårt i sina ställningar. När det kommer till marknadsandelar är Ica fortsatt störst och Coop och Axfood slåss om andraplatsen. Bergendahls har länge suttit säker på plats fyra men enligt den senaste Dagligvarukartan för 2019 skilde det endast 0,2 procentenheter mellan de två och enligt Lidls egna beräkningar är deras marknadsandel för 2020 nu uppe på 5,7 procent, vilket innebär att de nu intar fjärdeplatsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|