23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny chef för Icas media- och kanalanalys

William Sävblom, tidigare medieanalytiker på Ica, blir nu chef över media och kanalanalys, rapporterar Dagens Media.

William Sävblom har en mångårig mediebyråbakgrund. På Mediacom var han i nästan ett decennium. Därefter gick han till Group M och senare Wavemaker.

På Wavemaker har han bland annat detaljstuderat Wavemakers omfattande Momentum-studie som undersöker hur kundernas köpresa ser ut samt vilka kanaler som påverkar deras beslut.

Till Ica kom William Sävblom i maj 2020, då som medieanalytiker. William Sävblom representerar också Ica i Sveriges Annonsörers initiativ ”Cross Media Measurement”.

På nytt jobb Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094