23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lågprisaktörerna satsar på ekologiskt – Coop drar i bromsen

De ekologiska kampanjerna fortsätter att minska.

Men lågprisaktörer som Willys och Lidl går mot strömmen och ökar sina ekokampanjer kraftigt.

Det visar nya siffror från Matpriskollen.

Pris- och kampanjbevakningsföretaget Matpriskollen granskar och sammanställer kedjornas kampanjer och erbjudanden.

I företagets senaste rapport är den övergripande trenden klar. Kedjornas vilja att driva den ekologiska försäljningen fortsätter att minska för varje år. Det första halvåret i år var kampanjaktiviteten 9 procent lägre än samma period förra året inom ekokategorin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|