Ica är ny partner för Melodifestivalturnén
Det är första gången för Ica och syftet med samarbetet är att vara med och addera ännu mera glans till Sveriges i särklass största återkommande turné och mest folkkära evenemang, enligt livsmedelskedjan.
- Den absolut största och mest inkluderande folkfesten och lägerelden att samlas kring är nog Melodifestivalen. Vi är givetvis väldigt stolta över det här samarbetet och att vara en del av Melodifestivalturnén. Ica finns i 285 av 290 kommuner. Vi vill vara med och höja feststämningen i hela landet genom en rad olika aktiviteter – för en enklare och festligare vardag, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör Ica Sverige.
Arrangören Live Nation är glada.
- Vi är väldigt glada att Ica kliver in som huvudsponsor till Melodifestivalturnén. Tillsammans med Ica når vi publik över hela Sverige och ser till att upplevelsen förstärks före, under och efter turnén, säger Mårten Larsson, kommersiell direktör i Norden på Live Nation.
2022 besöker festivalturnén: Malmö, Göteborg, Linköping, Lidköping, Örnsköldsvik, Stockholm