23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Foodtruck-kampanj med Krav-märkta smakprover

Krav är senast i raden att använda en foodtruck för marknadsföring. Under två veckor, med start den 28 september, genomförs en rullande kampanj för Krav-märkt mat som når platser där många passerar i Malmö, Uppsala och Stockholm. 

– Vi gör det här för att kunna nå många människor som kanske inte brukar handla Krav-märkt, för att de ska få en chans att upptäcka och smaka på Kkrav-märkt och ekologisk mat, säger Anita Falkenek, vd på Krav.

Falköpings Mejeri, Frebaco, Magnihill, Svegro och Saltå Kvarn bidrar med produkter. Av dessa produkter gör kockar i foodtrucken smakportioner med grillost, ärtguacamole, matvete och färska örter, med torkad frukt efteråt.

– Som ett litet svenskt lokalt mejeri är vi stolta över att få möjligheten att bjuda på vår grillost, och visa att det finns helsvenska ekologiska Krav-märkta alternativ till de importerade produkter som tar en allt större plats i butikernas kyldiskar, säger Patrick Kunst, försäljnings- och marknadschef på Falköpings Mejeri.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03