23948sdkhjf

Foodtruck-kampanj med Krav-märkta smakprover

Krav är senast i raden att använda en foodtruck för marknadsföring. Under två veckor, med start den 28 september, genomförs en rullande kampanj för Krav-märkt mat som når platser där många passerar i Malmö, Uppsala och Stockholm. 

– Vi gör det här för att kunna nå många människor som kanske inte brukar handla Krav-märkt, för att de ska få en chans att upptäcka och smaka på Kkrav-märkt och ekologisk mat, säger Anita Falkenek, vd på Krav.

Falköpings Mejeri, Frebaco, Magnihill, Svegro och Saltå Kvarn bidrar med produkter. Av dessa produkter gör kockar i foodtrucken smakportioner med grillost, ärtguacamole, matvete och färska örter, med torkad frukt efteråt.

– Som ett litet svenskt lokalt mejeri är vi stolta över att få möjligheten att bjuda på vår grillost, och visa att det finns helsvenska ekologiska Krav-märkta alternativ till de importerade produkter som tar en allt större plats i butikernas kyldiskar, säger Patrick Kunst, försäljnings- och marknadschef på Falköpings Mejeri.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125