23948sdkhjf

“Lågpris växer – men det beror på mer än bara lågt pris“

Lågpris i Sverige växer för att vi inte upplever att andra butiker erbjuder ett mervärde som motsvarar det högre priset, skriver Johan Kaij i sin krönika.
Sverige är ingen utpräglad lågprismarknad. Vi kan inte jämföra oss med Tyskland, där upp mot 45 procent av värdet i dagligvaruhandeln kommer från lågpris, eller Norge där lågprisaktörerna Kiwi och Rema 1000 är dominerande på marknaden. Men lågpris fungerar även i Sverige, och växer inom både dagligvaror och annan retail. Lidl, Dollarstore och Rusta...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.124