23948sdkhjf

Här testar butiken ”svinnskärm”

Direktreklam med erbjudanden av varor som håller på att gå ut.
Att märka upp och sälja varor med kort bäst-före-datum till lägre pris eller på annat sätt använda sig av varor som håller på att gå ut blir allt vanligare i butik. En ny lösning för att premiera försäljningen av dessa varor testas nu på Ica Kvantum Sannegården i Göteborg.

Butiken har länge aktivt jobbat med att minska sitt svinn och har ett tills...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Checklistan klar för Supermarket: ”Gäller att handlarna håller nivån”
Bolt stänger abrupt ner sin matbudsverksamhet
SLHF:s vd slutar – nu rekryterar föreningen
City Gross öppnar ny butik i Norrtälje: ”Potentialen är enorm”
Inga nya spår efter möss på drabbad Lidl-butik
Ökningen kom av sig – gränshandeln lägre än förra året
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094