23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rätt ljus ska få in fler kunder i butik

Fokus på upplevelsen i butiken har gjort ljussättningen än viktigare. Men i den ständiga strävan att tillfredsställa kunden finns hållbarhet och miljö med i grunden.

I dag är det hållbarhet och miljötänk som styr ljussättningen, enligt Jonathan Berg, konceptutvecklare på Fagerhult. 
– Upplevelsen är viktig för att attrahera kunder, liksom tillgänglighet. Om man ska köpa mjölk eller bröd på väg hem är det inte så viktigt hur det ser ut men konkurrensen ökar så butiken måste tänka på att behålla kunden. Man måste kämpa mer i fysiska butiker att få in kunder.
– Det är bra att personalen känner till hur man ljussätter bröd, mejeri och kött på olika sätt. Kallt fräscht ljus vid mejeri och bland frukt och grönt ska ljuset ska lyfta fram färgerna i till exempel tomaterna. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|