23948sdkhjf

Lidl kör mest kampanjer av alla – ekologiskt blir mer lågprisnisch

Kampanjtrycket i den svenska dagligvaruhandeln fortsätter att öka. Mest av alla ökade Lidl, som nu också gör flest kampanjer. Kedjan går samtidigt mot strömmen och ökar de ekologiska kampanjerna.
Under 2021 gjordes 45 180 rikskampanjer, visar Matpriskollens unika statistik. Det är en ökning från 2020, trots att året innehöll en vecka mindre.

Mest av alla kampanjar den framgångsrika lågprisaktören Lidl, som dessutom var den kedja som ökade sin kampanjaktivitet mest, 30,4 procent. Mest ökade de antalet kampanjer för färdigmat.

Tvåan i ”kamp...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Create trial subscription
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.109