23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Affärsområdeschefen: ”Maxi är bäst på prisvärde”

Magnus Stadig är sedan ett år affärschef för Ica Maxi-formatet. Han har dock lång erfarenhet från olika verksamheter inom Icagruppen. – Det är den långa branscherfarenheten som jag kan dra nytta av nu i min nya roll. Något jag kan är att leda stora organisationer.

En stor del av jobbet ägnar han åt möten. Allra mest med handlarna men också inom Ica Sverige. Både strategimöten och operativa möten. 
– Det är ju handlaren som driver butiken och vi ger stöd från centralt håll. 

Försäljningsuppföljningar vecko-, månads- och årsvis tar också stor plats i schemat. 
– Det gäller att följa konceptets utveckling på marknaden. Vi har planeringscykler per tre och fem år. En rådsstruktur finns också mellan Ica Sverige och handlarna. Och i rollen som affärschef ser jag som min främsta uppgift att stötta handlarna. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.164|