23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Intresset för kampanjer ökar när priserna rusar

I veckans granskning av kedjornas kampanjer fastnar Ulf Mazur på Matpriskollen för saftiga prishöjningar på glass, och ser nya prishöjningar på kaffe.

Nyligen var jag med i TV 4:s morgonprogram. De och svenska folket blir allt mer intresserade av prisutvecklingen på mat. Det enklaste exemplet var glass. Daimstrut som vi nu ser ökar från 25 till 28 kronor och Piggelin från 8 till 10 kronor. 25 procents prishöjning på Piggelin är ju ganska saftigt, men det slås av Bob Hallonsylt som ökar med 39 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.09