23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

E-handelsutmaningen: Coop tror på mer samkörning

Samordning och flera olika lösningar är framtiden för Coop, det tror Niklas Zeitlin, operativ chef online på Coop, men hämtlösningarna är det som tagit fart den senaste tiden.

– Vi har skalat upp vårt click and collect-erbjudande ”Hämta” den senaste tiden och i februari kunde vi fira vårt 200:e utlämningsställe, säger Niklas Zeitlin, operativ chef online på Coop.

Liksom konkurrenterna har Coop fått skala upp e-handeln under coronapandemin.

– De senaste två veckorna har vi näst intill dagligen slagit nya rekord på Coop. Vi har levt med covid i två års tid nu vilket gjort att vi snabbfotat kunnat skala upp utan att det gått ut över kunderbjudandet, säger Niklas Zeitilin. I dag utgörs Coop e-handel av cirka 65 procent hemleveranser och 35 click and collect men de siffrorna kommer kanske inte att bestå i framtiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158