23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nya greppet: Ska ta Maxi-butikens frukt och grönt till nästa nivå

Frukt- och gröntavdelningen är många butikers ansikte utåt och det första kunderna ser när de kliver in för att handla. Trots det är kunskapen om avdelningen jämförelsevis låg.

För att bättre kunna skilja på äpplen och päron har Lundgrens Primörer tillsammans Ica Maxi Högsbo satsat på ett nytt koncept som kallas Next Level.

– Avdelningen har stått och trampat ett tag nu och man kommer inte vidare. Tittar man på andra avdelningar som kött och chark så visar man upp produkter som har egna namn och sorter och lär ut och inspirerar med sitt premiumsortiment, det gör man inte med frukt, säger Mats Lundgren, affärsområdeschef på Lundgrens Primörer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|