23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Kampanjerna allt viktigare när priserna stiger

I dagens granskning av kedjornas kampanjer noterar Ulf Mazur på Matpriskollen att kampanjer på de varor som ökat kraftigt i pris blir allt mer intressanta, både för kedjorna och konsumenterna.

Som väl alla läsare förstår så går vi snabbt mot tuffa tider för Sveriges hushåll. Matpriserna har ökat med 9 miljarder kronor bara på ett år och i mars fortsätter det uppåt ännu mer. Frågan är givetvis hur och om konsumenterna kommer ändra sina inköpsbeteenden på livsmedel på grund av detta?

Att nu gå runt i butiker är alltid mycket intressant. Du som läser mina ”spaningar” vet till exempel att jag inte gillar att gurka säljs per styck. På Ica har man kört per styck och så väger gurkan mellan 300-550 gram. Det ska inte vara ett lotteri om man får en stor eller liten gurka. Sälj gurka per kilo, men ingen lyssnar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.143