23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Bäddat för extrema kampanjer

I veckans granskning av kedjornas kampanjer ser Ulf Mazur på Matpriskollen en utveckling som leder till mer extrema erbjudanden. Han undrar också varför vissa Ica Nära inte marknadsförde Stammispriset på smör hårdare.

Vad händer när priserna stiger och konsumenterna sviker? Vad gör handlarna och kedjorna?

Kriget om konsumenternas pengar för mat kommer att intensifieras under 2022. Baserat på det som hänt hittills och de enorma höjningsbehov som finns i alla bakomliggande led, kommer priserna fortsätta uppåt. Med effekterna av kriget i Ukraina och spåren av pandemin, vilka inte är slut än på långa vägar, tror jag vi kan se 10 procent högre matpriser i år. Det innebär cirka 30 miljarders fördyring för konsumenterna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125