23948sdkhjf

Ny kommunikationschef för Hemköp och Tempo

Jenny Pedersén kommer i sin nya roll också att ha ansvar för Axfood-kedjornas hållbarhetsarbete.

Jenny Pedersén har utsetts till ny kommunikations- och presschef för Hemköp och Tempo. Närmast kommer hon från Mestergruppen Sverige AB.

– Hemköp är matglädje och matinspiration, men också ett företag som har en tydlig färdplan framåt där kommunikation är en viktig del. Jag vill vara med på den resan både vad gäller det strategiska och det operativa kommunikationsarbetet, säger Pedersén i en kommentar.

Jenny Pedersén har rötterna i Götborg, men bor sedan många år tillbaka i Stockholm. Hos Mestergruppen var hon kommunikationsansvarig och medlem i företagsledningen. Hon har också varit kommunikations- och hållbarhetschef på Mediamarkt Sverige samt har  erfarenhet från SVID, Stiftelsen Svenskt Industridesign, Tradera, Canal Digital och Prime PR.

Som kommunikationschef för Hemköp och Tempo blir hon ansvarig för den grupp som sköter såväl intern- som extern kommunikation samt press, PR, kundkontakt och hållbarhet.

Hemköps tidigare presschef Elin Jarl gick i oktober vidare till Apoteket. Sedan dess har Axfoods pensionerade presschef Claes Salomonsson vikarierat som pressansvarig för Hemköp. Jenny Pedersén börjar sin nya tjänst som kommunikations- och presschef i mitten av maj.

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078