23948sdkhjf

Matpriskollen: Stigande priser stökar till det

Priserna stiger, vilket stökar till det, både i butiksledet och i konsumenternas huvud, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i veckans granskning av kedjornas kampanjer.
Frågan är vad som händer i konsumenternas huvud när priserna rusar?

De hör på nyheterna och läser i tidningar och på sociala medier om hur dyrt allt blir. Men kedjornas reklamblad, tv-reklam och stortavlor är fortfarande fyllda med ”gårdagens” priser. Ta ägg till exempel. Jag hörde om en äggproducent som sa att fodret är dyrare än vad de får ut fö...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111