23948sdkhjf

Mycket snack om emv – men lite verkstad ännu

När matpriserna rusar blir kedjornas egna märkesvaror, emv, allt viktigare. Det är alla aktörer inom dagligvaruhandeln överens om. Men de senaste åren har ökningstakten för andelen emv i försäljningen mattats av och för årets första kvartal redovisar både Axfood och Ica en svag minskning. Fri Köpenskap har pratat med både branschexperter och kedjornas emv-ansvariga om hur de ser på utvecklingen.
Experterna: Det finns en tröghet Trots att emv hamnar mer och mer i fokus för handens kedjor i oroliga tider, går det ännu inte att se någon märkbar ökning, de senaste tillgängliga siffrorna visar snarare en stagnerande utveckling.

– Det finns en tröghet i systemet. Vi kommer att se de stora strategiska effekterna på lite sikt, säger Per Ande...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093