23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nu börjar försäljningen av lågpris-emv att öka

Nu börjar det röra på sig på emv-fronten. Kedjornas satsning på lågpris-emv syns nu i försäljningssiffrorna för några av kedjorna. Ica Basic har ökat med sju procent hittills i år.

När Fri Köpenskap för tre veckor sedan undersökte utvecklingen för emv-försäljningen hos kedjorna hade ännu inte mycket hänt. Icas och Axfoods kvartalsrapporter indikerade i stort sett en stillastående emv-försäljning, trots de stigande matpriserna.

Men när Icas Sveriges vd Anders Svensson deltog i en paneldebatt, arrangerad av Svensk Dagligvaruhandel, kunde han berätta följande:

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063