23948sdkhjf

Nu börjar försäljningen av lågpris-emv att öka

Nu börjar det röra på sig på emv-fronten. Kedjornas satsning på lågpris-emv syns nu i försäljningssiffrorna för några av kedjorna. Ica Basic har ökat med sju procent hittills i år.
När Fri Köpenskap för tre veckor sedan undersökte utvecklingen för emv-försäljningen hos kedjorna hade ännu inte mycket hänt. Icas och Axfoods kvartalsrapporter indikerade i stort sett en stillastående emv-försäljning, trots de stigande matpriserna.

Men när Icas Sveriges vd Anders Svensson deltog i en paneldebatt, arrangerad av Svensk Dagligvaruha...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
De leder Facebookförsäljningen
Här vill City Gross etablera sig i Karlstad
Här öppnar CBS sin tredje Coop Mini
Ny vd på Urban Deli
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11