23948sdkhjf

Nu börjar försäljningen av lågpris-emv att öka

Nu börjar det röra på sig på emv-fronten. Kedjornas satsning på lågpris-emv syns nu i försäljningssiffrorna för några av kedjorna. Ica Basic har ökat med sju procent hittills i år.
När Fri Köpenskap för tre veckor sedan undersökte utvecklingen för emv-försäljningen hos kedjorna hade ännu inte mycket hänt. Icas och Axfoods kvartalsrapporter indikerade i stort sett en stillastående emv-försäljning, trots de stigande matpriserna.

Men när Icas Sveriges vd Anders Svensson deltog i en paneldebatt, arrangerad av Svensk Dagligvaruha...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109