23948sdkhjf

Nu börjar försäljningen av lågpris-emv att öka

Nu börjar det röra på sig på emv-fronten. Kedjornas satsning på lågpris-emv syns nu i försäljningssiffrorna för några av kedjorna. Ica Basic har ökat med sju procent hittills i år.
När Fri Köpenskap för tre veckor sedan undersökte utvecklingen för emv-försäljningen hos kedjorna hade ännu inte mycket hänt. Icas och Axfoods kvartalsrapporter indikerade i stort sett en stillastående emv-försäljning, trots de stigande matpriserna.

Men när Icas Sveriges vd Anders Svensson deltog i en paneldebatt, arrangerad av Svensk Dagligvaruha...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.147