23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tre framgångsfaktorer för framtidens butik

Butiken behöver bli mer elastisk, skriver Ica Sveriges vd Anders Svensson när han i en krönika summerar tre avgörande framgångsfaktorer för framtidens fysiska butiker.

De senaste månaderna har varit de mest omvälvande som jag har varit med om. Världen har överraskat oss alla genom att snabbt förändras och vi befinner oss i en brytningstid. Vår förmåga att ställa om, tänka nytt och anpassa oss i en ny omvärld är av yttersta vikt.

Samtidigt måste vi orka tänka långsiktigt. För att fortsatt vara i framkant i en föränderlig tid så har vi i årets framtidsrapport från Icagruppen fokuserat på framtidens fysiska butik. Vi har gått på djupet i vad kunderna efterfrågar och konsekvenserna det får för handeln. Slutsatsen är att det finns ett antal framgångsfaktorer, vilka om de integreras i butikens arbetssätt och erbjudanden möjliggör att butiken framgångsrikt attraherar framtidens konsumenter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.16