23948sdkhjf

Nu drar kunderna in på grönsaker och kött

Prisökningarna börjar nu visa sig i kundbeteendet. I alla fall om man får tro Livsmedelsverkets undersökning.
Livsmedelsverket har tillsammans med Origo Group låtit undersöka hur de svenska konsumenterna påverkat sina köpbeteenden efter de senaste månadernas prisökningar.

Fler än 1 000 personer har svarat på en webbenkät om deras köpbeteenden och drygt en fjärdedel uppger att de köper mindre färsk frukt, grönsaker och kött som en följd av de ökade prisern...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Willys vd: “Med Willys Hemma kommer vi åt mer centrala och mindre lägen”
Nu stänger Icabutiken i Rimforsa
Hon blir chef för pappas gamla butik
Ny vd på Svenska Retursystem
Tre år efter Nettoaffären: Det har hänt med butikerna
Kai Gyllström går från Arla till Atria
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125