23948sdkhjf

Picsmart förstärker kassan med 25 miljoner

Fokus är nu lönsamhet för aktören som samarbetar med lokala butiker.

Picsmart levererar sedan 2019 livsmedel direkt från lokala butiker till kunder. Planen är att fortsätta växa och bolaget har nyligen stängt ytterligare en investeringsrunda. Nyemissionen gav cirka 25 miljoner. Totalt har last mile-aktören tagit in cirka 40 miljoner kronor under första halvåret 2022. 

Vi fortsätter växa enligt plan, även efter pandemin. Vårt fokus är nu lönsamhet, något som är attraktivt för våra befintliga och nya investerare”, säger Christopher Heybroek, grundare och vd för Picsmart. 

Medan konkurrenterna bygger egna så kallade dark stores så bygger Picsmart sin affärsmodell på att med elfordon leverera livsmedel i samarbete med lokala handlare som gör sina sortiment tillgängliga på nätplattformen. 

Som många av konkurrenterna startade Picsmart sin verksamhet i Stockholm och har sedan expanderat till fler städer. Det nya kapitalet ska användas för att fortsätta expansionen i Sverige och övriga Norden.

Vi får nu full kraft att accelerera vår nordiska expansionsplan tillsammans med Ica, Hemköp och våra andra partners.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Svensk Handel om de rekordhöga lönekraven
Årets medarbetare gör kometkarriär med mjuka mervärden
27-åringens första butik: ”Det är ett stort ansvar”
Ica Kvantum Tyresö bygger om hela butiken
Ica Supermarket varslar när Willys öppnar
Ny Willys byggs på samma plats som den nedbrunna butiken
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.953