23948sdkhjf

Per Strömberg om prisstöket: ”Än så länge kompromissar kunderna inte”

Ica ser vissa beteendeförändringar att kunderna handlar mer på kampanj, köper mer emv och särskilt med fokus på lågpris-emv. Däremot rör det sig ännu inte om några stora förändringar. "Än så länge kompromissar kunderna inte", säger Per Strömberg, vd för Icagruppen.
Matpriserna har som bekant ökat och konsumenterna i den svenska dagligvaruhandeln blir allt mer priskänsliga. Än så länge har det däremot inte skett några revolutionerande svängningar i kundbeteende, konstaterar Per Strömberg, vd för Icagruppen.

– Beteendeförändringarna märks mer i områden med många låginkomsttagare där lågpris går starkt. I områ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Svensk Handel om de rekordhöga lönekraven
Årets medarbetare gör kometkarriär med mjuka mervärden
27-åringens första butik: ”Det är ett stort ansvar”
Ica Kvantum Tyresö bygger om hela butiken
Ica Supermarket varslar när Willys öppnar
Ny Willys byggs på samma plats som den nedbrunna butiken
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.127