23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Per Strömberg om prisstöket: ”Än så länge kompromissar kunderna inte”

Ica ser vissa beteendeförändringar att kunderna handlar mer på kampanj, köper mer emv och särskilt med fokus på lågpris-emv. Däremot rör det sig ännu inte om några stora förändringar. "Än så länge kompromissar kunderna inte", säger Per Strömberg, vd för Icagruppen.

Matpriserna har som bekant ökat och konsumenterna i den svenska dagligvaruhandeln blir allt mer priskänsliga. Än så länge har det däremot inte skett några revolutionerande svängningar i kundbeteende, konstaterar Per Strömberg, vd för Icagruppen.

Beteendeförändringarna märks mer i områden med många låginkomsttagare där lågpris går starkt. I områden där inkomsten är högre beaktar man pris men vill inte kompromissa när det gäller hälsa, hållbarhet och kvalitet, säger Per Strömberg i en intervju med Fri Köpenskap.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109