Matpriserna har som bekant ökat och konsumenterna i den svenska dagligvaruhandeln blir allt mer priskänsliga. Än så länge har det däremot inte skett några revolutionerande svängningar i kundbeteende, konstaterar Per Strömberg, vd för Icagruppen.
– Beteendeförändringarna märks mer i områden med många låginkomsttagare där lågpris går starkt. I områ...
Per Strömberg om prisstöket: ”Än så länge kompromissar kunderna inte”
Ica ser vissa beteendeförändringar att kunderna handlar mer på kampanj, köper mer emv och särskilt med fokus på lågpris-emv. Däremot rör det sig ännu inte om några stora förändringar.
"Än så länge kompromissar kunderna inte", säger Per Strömberg, vd för Icagruppen.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer