En av fyra har redan bytt kedja som en följd av omvärldsfaktorer. Framför allt är det Ica och Coop som tappar till lågprisalternativen, enligt den nya undersökningen från Retail Academics som är baserad på svaren från 305 shoppers.
Datan är rykande färsk, insamlad vecka 34, och det är tydligt att trots allt fokus på elpriserna så är det matprisern...
Matprisstudie: En av fyra har redan bytt kedja
De höjda matpriserna har fått konsumenterna att snabbt ändra sina köpbeteenden, visar färsk undersökning av Retail Academics.
Frida Åkerlund, head of insight, och Patrik Thulin, vd, presenterade Retail Academics färska studie om matpriserna under ett livesänt webbseminarium. Foto: Skärmdump
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer