23948sdkhjf

Matprisstudie: En av fyra har redan bytt kedja

De höjda matpriserna har fått konsumenterna att snabbt ändra sina köpbeteenden, visar färsk undersökning av Retail Academics.
En av fyra har redan bytt kedja som en följd av omvärldsfaktorer. Framför allt är det Ica och Coop som tappar till lågprisalternativen, enligt den nya undersökningen från Retail Academics som är baserad på svaren från 305 shoppers.

Datan är rykande färsk, insamlad vecka 34, och det är tydligt att trots allt fokus på elpriserna så är det matprisern...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ica Kvantum-butik byggs om till Maxi: ”Viktig marknad”
Stora Coop i Svedala öppnar på alla hjärtans dag
Handelsanställda i Finland går ut i strejk efter strandade förhandlingar
Inflationen åt upp 2022 – men ingen krympflation
Coop Träkvista stänger – ersätts med obemannad Mini i två år
Icas koncern-chef: ”Vi behöver ha prisvärda alternativ i alla våra butiker”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.078