23948sdkhjf

"Vi gick ut på sociala medier – reaktionerna var enorma"

Förra året tog Ica Kvantum Liljeholmen hem pris i två kategorier i Dagligvarugalan. Så här berättar Jesper Annell, kommunikatör hos butiken om vinstens betydelse. Han tipsar också hur man ska vinna.

Ni tog ju hem Årets butik och dessutom Årets mejeriavdelning. Hur var det att få två priser?

– Det var fantastiskt i konstiga tider. Vi var ju fortfarande delvis i pandemin. Vi började öppna upp lite mer med anpassningar och förändringar mot normaliteten. Att då få börja den perioden med dessa båda utnämningar var extremt motiverande för hela personalen. Priset för Årets mejeriavdelning var ännu mer personligt som svetsat samman gänget ännu mer.

Hur har ni använt utmärkelserna?

– Vi gick in i festyran med att tro på normala dagar. Eftersom restriktioner fortfarande rådde vågade vi inte göra så mycket. Event i butik gick inte. Vi gick ut på sociala medier och i nyhetsbrev. Reaktionerna var otroliga. Vi fick blommor och gratulationsmail länge. Diplomet hänger utanför butiken.

 Satte ni upp ett mål att ta hem Årets butik?

– Nej, vi är ofta nominerade men har inte vunnit så ofta. Våra interna mål är att vi kan bättre.

Tips för att ta hem ett pris?

– Alla har ett område och människor som bor där. Det är så viktig och vägen till framgång om man hittar ett system som funkar.

– Jag har jobbat i en rad butiker och kunderna i vårt område är unika. Jag har aldrig sett något liknande. De är extremt medvetna. Dialogen mellan kunderna och butiken är väldigt levande. Kunderna som pushar oss är starkt bidragande till priset.

Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Se senaste nyhetsbrevet ???id_11737???

Sänd till en kollega

0.094