23948sdkhjf

Matpriskollen: Därför har äggkampanjerna ökat kraftigt

I veckans granskning av kedjornas kampanjer tittar Ulf Mazur på Matpriskollen närmare på äggen.
Ägg, som är en så otroligt stark dragare, är verkligen en spännande produktgrupp. Kampanjar man ägg till riktigt bra pris, kommer kunderna springande. Så enkelt är det. Vecka 36 var inget undantag. Äggerbjudanden var hetast. Igen.

Vecka 1-37 ökade kampanjtrycket inom dagligvaruhandeln på ägg med hela 158 procent. Alla kedjor ökar kampanjtrycket.

...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ica Kvantum-butik byggs om till Maxi: ”Viktig marknad”
Stora Coop i Svedala öppnar på alla hjärtans dag
Handelsanställda i Finland går ut i strejk efter strandade förhandlingar
Inflationen åt upp 2022 – men ingen krympflation
Coop Träkvista stänger – ersätts med obemannad Mini i två år
Icas koncern-chef: ”Vi behöver ha prisvärda alternativ i alla våra butiker”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.094