23948sdkhjf

Vill vässa svensk butikspersonal med spelbaserad utbildning

Det norska bolaget Attensi ligger i framkant när det gäller spelbaserad utbildning. Nu vill bolaget erövra den svenska marknaden, med sikte på handeln. Satsningen leds av handelsexperten Johan Marcus.
Metoden kallas ”gamification”, men aktörerna själva talar hellre om spelbaserad inlärning.

Attensi är en pionjär på området, och ett av världens ledande företag när det gäller AI-styrd utbildning med hjälp av 3D-simuleringar.

Det startades 2012 av Trond Aas, vd för spelutvecklaren Funcom, med rosade spel som Age of Conan.

– Jag var med från star...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Efter Lidls prisutspel – Matpriskollen listar varorna
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.094