23948sdkhjf

Vill vässa svensk butikspersonal med spelbaserad utbildning

Det norska bolaget Attensi ligger i framkant när det gäller spelbaserad utbildning. Nu vill bolaget erövra den svenska marknaden, med sikte på handeln. Satsningen leds av handelsexperten Johan Marcus.
Metoden kallas ”gamification”, men aktörerna själva talar hellre om spelbaserad inlärning.

Attensi är en pionjär på området, och ett av världens ledande företag när det gäller AI-styrd utbildning med hjälp av 3D-simuleringar.

Det startades 2012 av Trond Aas, vd för spelutvecklaren Funcom, med rosade spel som Age of Conan.

– Jag var med från star...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125