23948sdkhjf

Så kampanjar kedjorna i priskrisen – kampanjvaror säljer som smör

Antalet kampanjer i dagligvaruhandeln ökar måttligt, trots att priserna rusat hela året. Men volymerna kampanjvaror som säljs har ökat dramatiskt.
Det är sedan en tid en klar trend att konsumenterna mer aktivt letar extrapriser och kampanjer när matpriserna rusar.

– Kampanjer är hetare än någonsin. Volymerna som säljs på kampanj ökar extremt nu, säger Ulf Mazur på Matpriskollen som bevakar kedjornas kampanjer och priser.

Han berättar om volymökningar på 30-40 procent och ibland ännu mer på ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Coop köper två Matpirater
Så tycker handlarna om Ica Sveriges sparpaket
Då kan rättegången i Ica-härvan hållas
Här vill Coop köpa mark och bygga ny butik
Årets ostavdelning: ”Kunderna kommer hit för att vi har allt”
Årets butik öppnar To go på grannö
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.156