23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Texmex: Utmanarna är både stora och små

Den svenska texmex-branschen har sedan början av 1990-talet gått från att i princip vara okänd mat för de flesta svenskar till att i dag vara en miljardindustri och en självklarhet på mångas middagsbord. Vilket gör att allt fler vill ha en del av kakan.

Texmex-försäljningen de senaste tolv månaderna uppgick till 1,8 miljarder, enligt siffror från NielsenIQ och även om kategorin likt det flesta varor sett en viss volymminskning har tacohyllan vuxit stadigt med 5-7 procent årligen. Ett av företagen som varit med och utvecklat kategorin de senaste år är El Taco Truck. Företaget började med en food truck i Stockholm 2012 och valde år 2020, när pandemin härjade som värst, att ge sig in i dagligvaruhandeln.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web01