23948sdkhjf

Så föddes tacofredagen: ”Alla på Santa Maria tyckte det var framtiden”

Agneta Olsson berättar om hur produktutveckling och marknadsföring tog Santa Maria från en omsättning på 400 miljoner kronor till 4,2 miljarder kronor mellan 1996 och 2008. – Det var ägaren, Lars-Olof Mattsson som var nyckeln till att man vågade prova, säger hon.
Santa Maria utmanade Old el Paso i texmex-hyllan och brädade kungen. Där började också resan mot tacofredag in i våra hem. 
Texmex-marknaden ägdes av Old El Paso till 80 procent. Det fanns några mindre spelare och 1991 kom Santa Maria in från kryddsidan. Verksamheten breddades med texmex, och 1996 accelererade marknadsföringen. Två år senare k...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.094