Coop Sverige förstärker sin kommunikationsavdelning med två nyrekryteringar. Linda Tjärnström och Marcus Björling ska hjälpa till att utveckla kommunikationsarbetet för de 28 konsumentföreningarna som driver Coop-butiker.
Linda Tjärnström anslöt i somras. Hon kom då från Axfood där hon haft olika roller i tolv år, varav de fyra senaste på Hemköp. På Coop ska hon främst jobba med strategiskt kommunikationsarbete.
Marcus Björling tillträdde som pressekreterare i september och kommer närmast från mediebyrån Mindshare.
Förutom att hjälpa föreningarna med kommunikationen ska duon bland annat medverka till Coops erbjudanden når fram till relevanta målgrupper.
– Det känns glädjande att få addera en så rutinerad och stark duo till kommunikationsteamet. Behovet av relevant, tillgänglig och tydlig kommunikation i dagligvarubranschen blir allt större. Vi verkar i en bransch som ligger högt på agendan och är en viktig del av allas våra liv, säger Katinka Palmgren, kommunikationschef Coop Sverige.