Mitt i rotfruktssäsongen så är det kul att svensk potatis i påse kan bli veckans vinnare.
Ica satsade stort på en 1,2-kilospåse med tv-annonsering och lite olika exponering i veckans direktreklam.
Det krävs ju mycket för att ett gemensamt erbjudande på Icas alla profiler ska annonseras på Maxis förstasida. Potatisen för 10 kronor räckte heller in...
Matpriskollen: Potatis hetast både på Ica och Willys
Potatis var det som gick hem bland konsumenterna under den gångna veckan. Och Icas potatis var hetare, eller i alla fall billigare än Willys. Det visar Ulf Mazur på Matpriskollen i veckans granskning av kedjornas kampanjer.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer