23948sdkhjf

Det här är Årets butik

Vinnaren av det prestigefyllda priset som årets butik är i år Ica Supermarket Almö Livs på Tjörn.

– Det känns jävligt bra, vi har varit nominerade förut och äntligen vann vi. Vi är en unik butik och det är framförallt medarbetarna som gör det, säger Hanna Pettersson, mejeri- och frysansvarig på Ica Almö Livs som kammade hem det prestigefyllda priset årets butik.  

Hon lyfter fram samarbete och nytänkande som viktiga komponenter.

– Vi är ett sammansvetsat gäng, som dessutom är öppna för konstruktiv kritik. Det är en förutsättning för att man som butik ska kunna tänka utanför boxen, så det vill jag tipsa om till andra butiker för att kunna utveckla sig. 

Hur tar man nästa steg efter att ha vunnit årets butik? 

– Vi strävar efter att fortsätta utveckla oss, för kundernas skull och för oss själva, säger Hanna Pettersson.  

Juryns motivering:

Vinnaren av Årets butik kännetecknas av en butik som ska vara extraordinär på flera sätt. Att skapa nöjda och lojala kunder är ett självklart mål för alla butiker, vilket är och blir en allt större utmaning i tuffa tider som dessa. Det krävs en förmåga att kombinera matglädjen och den dagliga butiksdriften med en affärskänsla och ett nytänkande utöver det vanliga. Årets butik har verkligen utvecklats med starkt fokus på sin roll och uppgift på sin lokala marknad och skapat kundnytta på ett fantastiskt sätt. Väl värd en omväg.

Se listan på alla vinnarna på Dagligvarugalan här.

Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109