23948sdkhjf

Det här är årets kött- och charkavdelning

Priset som årets kött- och charkavdelning går i år till Stora Coop Härlöv.

– Det känns fantastiskt och så självklart. Vi är på sätt och vis inte förvånade för att det som inte de här människorna kan om kött det är inte värt att veta, säger Peter Almgren, butikschef på Stora Coop Härlöv.

– För att vinna ett sånt här pris måste man få personalen att bry sig om mat, jobba lokalt, och driva engagemang, säger han.

Hur gör man för att driva kategorin när priserna bara ökar?

– Vi försöker ta fram en rad olika produkter hela tiden som både är kvalitativa och prisvärda och samtidigt jobba med kundupplysning. Ge kunderna bra kött till ett bra pris helt enkelt, säger Jörgen Julin, köttmästare på Stora Coop Härlöv.

Juryns motivering:

 Årets Kött- och charkavdelning satsar på ett brett sortiment, spetsat genom ett samarbete med lokala köttproducenter. Butiken styckar själv, minskar svinnet genom att utnyttja hela djuret och erbjuder även udda produkter.

Med egen gourmetkorv, aktiv konsumentupplysning och kreativ marknadsföring är detta en vinnaravdelning som är värd en omväg.

Se listan på alla vinnarna på årets Dagligvarugala här.

Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.084