23948sdkhjf

Matpriskollen: Förflyttningen mot extrapriser har accelererat

I veckans granskning av kedjornas kampanjer konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen att konsumenterna nu handlar allt mer till extrapris
Helt plötsligt har det nu gått upp för massan av konsumenter att dagligvaror blivit mycket dyrare. När baslivsmedel som mjölk, smör och ägg går upp mellan 25-40 procent undgår det ingen.

För allt som säljs fungerar utbuds- och efterfrågekurvorna. Högre pris ger lägre efterfrågan och lägre konsumtion. Men med påeldad ekonomi med 0-ränta och låga am...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11