23948sdkhjf

15 snabbkassor när Hemköp nyinviger i Malmö

Omvandlingen av Kronprinsens köpcentrum i Malmö sker i etapper. I den första etappen i oktober invigs nya lokaler för Hemköp, Apotek Hjärtat och Systembolaget.

Hemköp låg tidigare på Regementsgatan, men har tillsammans med Systembolaget flyttats in för att skapa besöksflöden inne i centrumet. Den 27 oktober öppnar Hemköp i den nya, ljusare och större lokalen med en säljyta på cirka 1 400 kvadratmeter. 

Den nya butiken i Kronprinsen kommer att ha ett tydligt fokus på färskvaror, inklusive en stor avdelning för frukt och grönt, en avdelning med bake off bröd, en salladsbar och en centralt belägen delikatessdisk.

När kunderna kommer in i butiken kommer de att mötas av vår stora frukt- och gröntavdelning och doften av nygräddat bröd, och lite längre in butiken får man känslan av saluhall. Vi har lyssnat på kundernas önskemål och kommer nu också att erbjuda möjligheten till självcheckout via 15 snabbkassor, säger Jörgen Fors, butikschef Hemköp Kronprinsen.

Mejeriavdelningen kommer att ha ett större lokalt utbud jämfört med tidigare och speceriavdelningen kommer att ha ett bredare sortiment. Frysavdelningen blir också större.

Vi håller en hög moderniseringstakt inom Hemköp, både vad gäller våra egenägda och handlarägda butiker. Hemköp i Kronprinsen är ett bra exempel på hur vi arbetar aktivt med att skapa en ännu bättre kundupplevelse genom mer inspirerande butiker, säger Simone Margulies, vd Hemköp och Tempo.

Artikeln är en del av vårt tema Butiksöppning.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.093