23948sdkhjf

Mervärden hotas när priserna skjuter i höjden

Inflationen är fortsatt hög och ständigt stigande matpriser gör att konsumenterna ändrar sina köpbeteenden. Redan nu syns en tendens till att produkter med mervärden får stå tillbaka när plånboken inte räcker till.
Enligt en ny undersökning utförd av Kantar Sifo är det främst delikatesser följt av kött som de tillfrågade väljer att konsumera mindre av när priserna ökar. 29 respektive 24 procent av de tillfrågade uppger att de ska dra ner på de produkterna. Samtidigt uppger bara 11 procent att de ska dra ner på lokala produkter.

Vad folk säger och vad de seda...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.141