23948sdkhjf

Emv-explosionen: Så mycket har egna varumärken ökat

De senaste 17 åren har handelns egna varumärken tredubblat sin försäljningsandel och Axfood tar täten.
Under 2021 utgjorde andelen egna varumärken i dagligvaruhandeln 27,3 procent av den totala livsmedelsförsörjningen, visar en ny sammanställning från SCB.

Sedan 2004 har SCB fört statistik över andelen emv bland de stora dagligvarukedjorna och då, när mätningarna började, låg andelen på 8,5 procent av den totala försäljningen av livsmedel och alkoh...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Lidls utspel: Sänker och fryser priser
Coop-vd:n efter ministermötet: ”Finns inte plats för övervinster”
Konkurrensverket ser över emv-påverkan – vill vidta ”konkurrensfrämjande åtgärder”
Livsmedelsföretagen till kedjornas försvar: ”Sluta sprida felaktig information”
Ministern efter mötet med kedjorna
Konceptutvecklaren ger storyn bakom Icanders
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.141