23948sdkhjf

Costco hade dubbel datummärkning

När Douglas Oest köpte croissanter på det nyöppnade varuhuset Costco i fredags, såg han att datummärkningen var förändrad. Det satt dubbla datummärkningar på förpackningen, där den som satt ytterst visade att varan gick ut 29/10, och den övermärkta bäst-föremärkningen visade att varan gick ut 30/10.

Priset var också nedsatt på den yttre datummärkningen, från 190 kronor till 54 kronor.  

– De hade förvisso sänkt priset och det var gentilt, men samtidigt hade de förlängt hållbarhetsdatumet. Det gjorde mig förbannad. Om de sätter ned priset nära utgångsdatumet får jag som konsument bestämma själv. Men här blir jag ju bara blåst, säger kunden Douglas Oest till Aftonbladet om märkningen. 

Enligt butikschefen Brett Vigelskas beror den dubbla märkningen på den mänskliga faktorn.  

– Det måste vara ett misstag. Det här ska inte få hända. Jag går över och pratar med chefen för bageriavdelningen nu direkt, säger butikschefen till tidningen.  

– Det är bra att de säljer ut mat som håller på att gå ut, det tjänar alla på. Men att blåsa kunden på det här sättet, då är man fel ute, säger Douglas Oest till Aftonbladet. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
”Vi vet inte hur många som i slutändan berörs” – Icas vd om tuffa sparpaketet
Pricer utser ny vd
Nära-butiken blev omsättningsraket – upp 500 procent
Extra: Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
Utförsäljning på Hemköpsbutik – efter bara nio månader
Butikerna som lämnar ut flest paket i Sverige
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.078